onsdag, november 25, 2009

Siste forelesning i RKS!

I dag er det siste forelesning i Reiseliv, Kultur & Samfunn, og godt er det. Nå kan man begynne å øve mer på bedøkeksamen samt RKS-eksamen. Har forsåvidt en litt håpløs foreleser i dette faget her, og folk blir rastløse.. Skulle egentlig ikke ha henne, men vår opprinnelige foreleser i dette faget valgte å reise til Singapore. Jippi. :-P Henne var alle i alle fall fornøyd med!

Ellers begynner jeg å smågrue meg bittelitt til eksamen, spesielt bedøk. Nå blir det øving framover i kollekviegruppe i bedøk, for å si det sånn. Føler at ikke alt sitter helt.. =/ bah! Også RKS blir vanskeligere enn jeg trodde. Gamle eksamensoppgaver vi har fått går veldig direkte inn på hva enkeltpersoner (forskere) har ment og hvordan vi kan drøfte deres funn etc. så dette kan virkelig bli gøy.. Hovedboka er vanskelig pensum, alt er vanskelig engelsk, og man bruker derfor lengre tid. Jeg får prøve å lese litt, men vi har en bok til samt et kompendiet som må leses til eksamen (og jeg bestilte den ene for noen dager siden og får den denne uka, ha-ha). Men jeg er visst ikke alene om å ikke ha lest/åpnet den boka enda, heldigvis. :-)

Snart er det lang pause, mao lunsj, det skal bli godt. Har forelesning fram til kl 13.30 i dag, og så er det hjem for å gjøre husarbeid.. tror ikke jeg orker å lese stort mye i dag. Blir to lange dager i morgen og på torsdag med bedøk, så det holder med beødøk for denne uka. ;-)

C you!

- Schoolgirl

Ingen kommentarer: