torsdag, mars 01, 2007

Danviks siste forfattercafè

I kveld, samme dag som feiring av Ida, slo Danvik til med den siste forfatterkafèen som skal være på skolen. Både Charlotte, Ida og Anne leste opp sine historier og dikt og jeg syns at de alle tre var kjempe flinke<3 you go girls!

Her er samtlige av hans kommentarer:

- "For å lese så må man være 100% konsentrert og da kan man ikke ha den hælvettes familien rundt seg"
- "Tips for å kunne skrive er blant annet å drikke alkohol"
- "Kast ut TV-en! Den tar for mye av din tid."


Setningene er kanskje ikke helt likt formulert som han sa, men de inneholder i allefall akkurat den samme meningen jeg vil få fram her. Både jeg og andre måpte litt når vi satt inne i skolens blackbox å hørte på hva han sa med en meget forfengelig stemme og forfatterstil. Og det var på måten han sa det på som ikke virka helt bra...ushj. Jeg føler at jeg bare kritiserer denne fyren nå (ikke helt meningen), men faktisk så var hodet hans mye større enn hans lille kropp så alt i seg selv med han ble ganske ironisk til slutt, rett og slett. Men men...

1 kommentar:

Embla sa...

He he, er det slikt dere lærer på skolen, hm, som mamma er det vel nå jeg skal bli bekymret:-/ Vel, han ville vel bare gjøre litt vesen av seg, være en "importent" forfatter med "attitude". Er nok ikke så ofte han får anledning til det, sitter vel for det meste drita hjemme i skrivestuen sin og skaper litteratur i fylla, harr harr :-) Så når han endelig får muligheten til å prøve å bederve noen unge sinn med sjokkerende uttalelser, så er det hans måte å krydre sin monotone hverdag på, trur eg.Ellers når det gjelder lesing med familie rundt seg, så er mitt problem, familiens dyr. Monsemann,Gråtass(Katter) og Rosita(Hund). De skal ut, de skal inn, de skal ha mat og kattene vil lekeslåss, Rosita vil ha kos, det vil kattene også ha, alt dette mens jeg sitter og skal konse på mine psykologistudier. Hjelp. Ha en flott dag...Klem Mamma :-)