fredag, mars 30, 2007

Back from the USA! <3

I går den 29.03.07 kom jeg tilbake fra USA, fullt med minner. Jeg har opplevd UTROLIG mye og er kjempe glad for at jeg ble med på turen med Danvikfolka! =) Sov på rom med Bente, Charlotte og Anne.. tre utrolige samboere, er så glad i dem<3>

Den 15.03.07
, dro jeg med forhåpningsfulle barn mellom 18-26 år. Jeg selv fylte 20 år der borte.Turen gikk bra og fin, mellomlandet i Amsterdam og dro videre til LA derifra. Var veldig lange 10 1/2 timer fra Amsterdam til Los Angeles, det skal sies. Heldigvis ble det litt soving og slikt underveis også, da. Det måtte til. Når vi kom fram ville lærerne holde oss våkne, for som de fleste vet så er det jo 12 timers forskjell, så når det er natt der er det dag her osv., så det å være våken når man egentlig skal sove var ikke bare bare. Dro ut på Citywalk, kule stedet!

Mistet også bagen min på turen, KLM hadde rotet den bort :-( utrolig plagsomt siden ALL undertøyet mitt lå oppi bagen + sko og veske. Irriterenes! Men fikk heldigvis kofferten min, da. (Bagen dukket opp på bagasjebåndet igjen på Gardermoen når vi kom hjem den 29.03.07, helt rart=P men bra. Skoene manglet, men kjøpte identiske like i USA så det gjorde egentlig ikke så mye. Får igjen på forsikringen så..)

Under hele turen i Hollywood (ikke i San Francisco) hadde vi VANS. Sjåføren på min VAN var Torstein aka. Toshi + Bjørg (hans kone) aka. konekul. Drit kule peeps!;) Toshi er økonomilederen på Danvik.

Mine medpassasjerer i VANEN: Bente aka The Bent, Anne aka Anny, Marius N. aka. Mary1, Marius H. aka Mary2, Karl-Martin aka. Kælly, Daan-Ivar aka. Danny, Kristian aka. Krissy, Camilla aka. Camely, Trine aka. Tipsy, Madeleine aka. Madde, Charlotte aka. Charlie og meg, Linn aka. Linnsy.. håper jeg ikke har glemt en nå, men tror ikke det :-)

Lager en liten liste over det vi gjorde dag for dag, bare for å holde det ryddig og enkelt for deg som skal lese. Det som betydde mest for meg er merket i tykk skrift:-

16.03: Foredrag ved Gry Winther på hotellet. Besøkte Autry Museum of Western Heritage. Etter dette var vi på "Griffith Park and the Hollywood sign". (Det kjente, hvite Hollywood-bokstavene oppi åsen).

17.03: Besøkte "Klovner i kamp" sitt hus i Hollywood, fikk frokost av dem, de prata mye, vi solte oss ved poolen deres, og de som ville bade fikk bade. Wiih! En tidligere elev på Danvik bodde også med dem. Senere dro vi til Santa Monica, men desverre var været blitt værre, så da ble det kun shopping og spising på oss. Senere på kvelden var vi i et Dansestudio som ei norsk dame driver. Hun + tre andre menn snakket litt om forskjellige ting de drev med innenfor business og medier. Vi så gartneren fra Frustrerte Fruer :-D han gikk bortover gata på Sunset BLVD. hehe. Moro!;) Til Camely sin store fortvilelse stoppet ikke bilen, og hun hoppet ikke ut, hehe.

18.03: BURSDAG! Linn gammel nå:P hele 20 år. IIIK! Besøkte en Gospel Kirke - utrolig fint kor. Deretter den Norske sjømannskirke i San Pedro hvor Liv-husmor på Danvik, har jobbet i mange år. Her fikk vi ekkel og kvalm pizza - udigg! Senere når vi kom tilbake til hotellet dro jeg ut med noen av mine kjære venner på Danvik; Charlotte, Marius 1 og 2, Bente, Camilla, Trine, Madeleine, Anne, Karl-Martin.. Erik og Håvard joina i siste liten! Her spiste vi UTROLIG god dessert,- fransk, stor vaffel med verdens beste jordbær og vaniljeis til. Til drikke drakk jeg verdens beste jordbær lemonade med jordbær oppi -mm!<3

19.03:
Foredrag ved Keey Hu og RayKay. Senere ble 28 stk trukket ut til å være publikum på Jay Leno show og jeg var en av dem, det var skoj. David Spencer var gjest, yeaay! (Han blonde, rare fyren på tv-serien Blush, bl.a.). Etter dette shoppet Anne og jeg på Walk Of Fame*.

21.03: Magic Mountain! Var moro:-D Mange berg og dalbaner. Var mest med Bente og Karl-Martin denne dagen, resten av "gjengen" var i Mexico eller bare rett og slett på hotellet. Senere hadde vi det smooth på hotellet;) noen drakk, koste seg osv.
Eneste kjipe var at Marius2 sølte sprit og blandevann over hele meg, men overlevde. Bare ikke så utrolig festlig å vaske klær i badekaret kl 01 på natta:-P

22.03: VIP tur i Warner Bros sitt filmsett! Har bl.a. vært utenfor Gilmore Girls huset (de filma mens vi var der), har sittet i F*RI*E*N*D*S sofaen, wiiiih (: OSV. De tok et morsomt bilde av meg og Trine med HappyFeet pingviner under, hihi.

23.03: Foredrag ved Nick Cooper. Inspirerende fyr dette også! Dro til Venice Beach etter dette og solte meg den siste soldagen vi hadde mens vi var i Hollywood. Senere på kvelden var vi på CityWalk igjen, + Walk of Fame :-)

24.03:
Avreise fra Hollywood til San Francisco. Bussen jeg skulle sitte i var to timer forsinket.. "yay", kjempe gøy. Besøkte bl.a. Hearst Castle på turen vår,- litt interessant men ikke sånn WOOOW! Kom fram nærmere kl. 2200 på kvelden til San Francisco.. lang dag i buss.

25.03: City-tur (guide-tur), igjen i buss. Tok bilder av Golden Gate Bridge, kjørte over den (vært i SF før så har kjørt der før). Besøkte også Twin Peaks, men var så mye tåke så vi så ganske så lite av den ellers så fine utsikten. Etter dette shoppet jeg med Anne på Union Square (poppis shoppested i SF).

26.03:
Besøkte SFSU - San Francisco State University. Var sånn både og interessant. En av elevene som prata var drit søt og så gay :-D se for deg en liten gutt fra Fillipinene (sånn ca), med fake negler på tær og fingre, mage t-skjorte og veldig femi-stil generelt, hihi. Danvik har et samarbeid med SFSU slik at man kan få støtte fra Statens Lånekasse, det er jo bra. Bente, Marius og Charlotte tok tattis :-D wohoo!! Alle ble dritbra *tommel opp*

27.03: Dro en tur til Alcatraz, var helt oki. Interessant å ha vært der. Var på en audiotur hvor vi lærte mye inne i fengselet.
-JEG HAR FÅTT TATTOOOOO :-D har stjernetegnet mitt + løvetegnet siden det preger mye av mitt stjernetegn. (For deg som vet og interesserer deg, så er jeg løve i ascendanten). Var en deeel vondt å ta :P det skal sies.. men den ble fet;) høhø!

28.03:
Opp å gå, ut å reise med buss. Igjen. YAY! Nå har vi en laaaang dag(er) foran oss med flere timer i fly + noen timer ventetid i SF og på Amsterdam. Kjøpte parfyme i Amsterdam da, Dior 2 <3 *likt lengelenge*

Ble en del shopping også, da.. men du kunne vel ikke forvente deg annet? høhø ;P
Har opplevd så utrolig mye og har så gode minner <3 Klappe for Larry som har ordna turen for oss Danvikinger! (: VÆÆOOV!! sier nå jeg.

Legger vel til et par bilder etterhvert, men desverre ikke alle da det nesten er 700 bilder så langt :-P (blir fler når jeg får av andre også...).

TAKK DANVIKKULLET 2006/2007 FOR EN FANTASTISK TUR TIL LA OG SAN FRANCISCO!!:-D