torsdag, september 10, 2009

Dagens tanker og hendelser

Før jeg setter i gang med dagens bedøklesing, måtte jeg bare skrive et innlegg her. Kanskje fordi jeg ikke gleder meg vilt til å lese, og kanskje fordi jeg måtte tenke på noe annet, rense hjernen litt. En episode Frustrerte Fruer hjalp meg med nettopp det!

Katta, som dessverre ikke har et navn enda men som vi kaller for baby og pusi, står og har jaktinstinktet på sofaen med vidåpne blå øyne, og jeg ser hvor mye han har lyst til å angripe både tær og fingre, men han vet det ikke er lov så han gjør det ikke. Oppdragelse er en fin ting! Han er en underlig skapning som jeg har begynt å kjenne, og jeg gleder meg til å lære mer om han. Så langt har jeg funnet ut at han er veldig leken, kosete, liker og angripe det meste, men mest av alt så har jeg funnet ut at han respekterer meg og Morten. Det er flere ting som tyder på dette, blant annet slikking (kanskje ikke så hygiensk) på oss, men ikke mye.. kun fordi han skal la oss vite at han er glad i oss. :-) Hvem kan vel ønske seg en annen katt enn han?

Akkurat nå biter han litt på kanten på bedøkboka mi, akkurat som at han sier til meg at dette kjedelige her skal du ikke gjøre nå.. hadde det bare vær så lett, at jeg kunne bestemme hva jeg ville gjøre og ikke gjøre. Som regel kan jeg det, men når det kommer til skolen har man et program man skal gjennom, og dessverre har vi bedriftsøkonomi dette semesteret. Nå måtte jeg ta fra han boka hvis jeg skal lykkes med å selge den neste år :-P

Morten slutter kl 1500 i dag som vanlig, og da skal vi hente trådløs router vi har holdt av på ElPrice. Den nettboksen vi fikk av Canal Digital funker ikke som trådløs router, kun kabelting, så i mellomtiden bruker vi Telenor sin router som jeg brukte i Ski og det gamle passordet, men er redd for at jeg vil begynne å få regninger fra Telenor da også, og to regninger har vi aldeles ikke bruk for, så da nøyer vi oss med en egen ;-)

Nå syns jeg at bedøkboka skriker etter å bli lest, og ved tanke på at vi har tidlig forelensing i morgen er det greit at jeg leser nå mens jeg enda kan.

(Ok, katta er ikke alltid himmelsk, akkurat nå er han rett og slett plagsom, haha!)




Ingen kommentarer: